söndag 20 december 2009

Spela flera roller

Mina olika roller under en dag:

Trötter, i Snövit och de sju dvärgarna.
Frukostvärd, för mina söner som jag plockar fram frukost till.
Väckarklocka, för min dotter och min fru.
Stylist, när jag försöker klä mig.
Bilmekaniker, när bilen inte startar.
Taxichaufför, när jag plockar upp några kollegor jag samåker med.
Chef, när jag kommer innanför dörrarna på kontoret.
Företagskonsult, när jag träffar mina kunder.
Skilsmässojurist, för en kund som vill skiljas.
Psykolog, för samma kund.
Familjerådgivare, för hans fru.
Krögare, när jag inser att allt på lunchkrogen är felorganiserat.
Receptionist, när mina kollegor är på halvdagsutbildning.
Placeringsrådgivare, när jag försöker byta mina PPM val.
Bankman, när banken vill att jag skall binda om mina lån.
Inköpare, när jag på vägen hem passerar ICA.
Städare, för att få undan det värsta.
Kock, för middagensmeny.
Servitör, för att få fram allt i tid.
Diskare, efter att måltiden slukats.
Redaktör, när jag sätter mig med morgontidningen i 5 min.
Gyminstruktör, för kvällens träning.
TV-kritiker, när jag sjunker ner i soffan framför dumburken.
Fadder, blev jag helt plötsligt i ett program där man skulle skänka pengar.
Fanjunkare, när man jag barsk stämma försöker få barnen i säng.
Tandhygienist, i tandborstens surr.
Älskare, om man orkar. ;)

Hoppsan det blev visst en långuppräkning av yrken, men det är väl också roller. Undrar om någon av rollerna är jag ?

4 kommentarer:

Pia sa...

Intressant betraktelse.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Så sant, vi har många roller i livet. Är det någon skillnad på att spela en roll eller att ha en roll?

Charlotta sa...

Ha, ha. Det var påtagliga roller du har dragit fram till beskådande. Men visst är det så, vi har många roller i livet.

Jenny G sa...

Kul betraktelse!
Roligt att läsa något annat av dig, även om jag är nyfiken på hur det går för dina tidigare karaktärer :)