måndag 10 januari 2011

Finnas

På stenen stod det "Lycka är att finnas till" och såg man till mitt liv så stämde det inte ett skit. Det första dåliga minnet började med tungan som fastnade på lyktstolpen där jag satt fast i timmar innan en fullgubbe hjälpt mig loss genom att stänka sitt varma urin på stolpen och min tunga. Väl framkommen till sjukhus, för att få eventuell hjälp med att försöka dra in tungan igen, resonerade läkaren att jag måste vara psykiskt traumatiserad och skickade ned ett par lugnande tabletter i halsen på mig.
"Vill du ha någon att prata med?" frågade han, då min tunga var kraftigt svullen blev svaret därefter.
En psykolog och tillika terapeut blev inskickad på mitt rum, hans underläpp var ordentligt svullen, det såg ut som han använt den som napp av något slag.

6 kommentarer:

Feffe Kaufmann sa...

Det första dåliga minnet började med tungan som fastnade på lyktstolpen där jag satt fast i timmar innan en fullgubbe hjälpt mig loss med att stänka sitt varma urin på stolpen och min tunga.

saqer sa...

Väl framkommen till sjukhus, för att få eventuell hjälp med att försöka dra in tungan igen, resonerade läkaren att jag måste vara psykiskt traumatiserad och skickade ned ett par lugnande tabletter i halsen på mig.

cathrin- sa...

Vill du ha någon att prata med? frågade han, då min tunga var kraftigt svullen blev svaret därefter.

foxy sa...

En psykolog och tillika terapeut blev inskickad på mitt rum, hans underläpp var ordentligt svullen, det såg ut som han använt den som napp av något slag.

Anna sa...

En terapeut men napp-underläpp.. nä, jag ger mig, det bara går inte att toppa. Foxy vinner :-)

Anders sa...

Ja du Anna, det ligger något i det du säger, även om detta inte är en tävling.

Att tönka på när ni skriver:
Följ tidigare texter och gör det så enkelt som möjligt för efterkommande. Avslut öppet eller med ett påstående som det går lätt att fortsätta på.

Var kreativ och använd fantasin!

Tack till alla er som tar er tid till detta projekt.