lördag 18 september 2010

Pröva gränser

Utdrag ur kvällens och nattens SMS-konversation:

17:33
"Är du i Gbg?"
"Nej, hemma sticker snart"
"Kommer du hem lr ska jag hämta dig?"
"Jag fixar det nog"
"Du vet att jag inte gillar ´nog´"
"Klart :) vrf annars skriva det ;)"
"Vad är planen då. sova kvar eller gå från björlanda"
"gå lr cykla, om ni orkar fixa dit cykel"
"Det är OK för mig att hämta om du vill"
"De behövs inte"
"Det är lugnt. Jag hämtar. Var det 00.30 bussen?"
"ja, men du behöver inte"
"kanske vill :P"
"jaja, är ju under 18, inget å säga till om ;)"
"visst har du, har du med dig reflexväst?"
"Nejfan, de glömde jag ju :("
"Du ser!"
"Kan bero att jag inte tog ngn väska med mig"

20:07
"blir nog att jag sover kvar, fixat med en polare"
"gillar inte att du spontan sover över oss folk, du har ju inget med dig"
"vad behöver jag! en tandborste! kan jag klara mig utan"
"gillar det inte ändå, ställer bort cykeln"
":("

23:22
"Kanske blir att jag tar den sena bussen"
"den sista går 02:25, i björlanda 03.00. är inte det lite sent? Hur länge går bussarna från fiskebäck? Åker du själv till centrum"?
"nej jag åker inte själv, kan vara att vi är kvar så länge, har ju ingen tid att passa imorrn"
"går det bussar så länge till centrum?"
"ja det gör det"

00:00
"Det blir nog den sena bussen, är det OK?"
"Vad tycker du?"
"Missar snart den tidiga :-/"
"Vet"
"Men för mig gör det inget å ta den sena"
"Är vid hållplatsen med cykeln. smsa från terminalen innan du går på bussen. missar du den så kommer jag in och hämtar dig i stan"
"Asså, jag är kvar på festen nu"
"Fattar det, 02.25 bussen menar jag, missa inte den."
"Självklart inte"
"Håller festen på så länge? Vilka åker med dig till stan?"
"Elin och anna åker me, kanske inte men jag kan vänta. De e lugnt"
"Refelxvästen i cykelkorgen. Var försiktigt. Ring om det händer något"
"Tack, ni är bäst :D"

00:43
"Släcker nu. Glöm inte texta från bussen. Natti"
"Nej de gör jag inte och som sagt ni är sjukt snälla, tack :D"
"Vi litar ju på dig"
"Och jag är glad att ni gör det"

02:20
"Gått på bussen nu"
"Bra"
"Sover ni inte?"
"Gissa"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fin dialog! Bra slut!

Anitha Östlund Meijer sa...

Ser INTE fram emot det här. Jag vet hur busig jag var själv vid den tiden, och någon av barnen blir säkert likadan. (Lilltjejen?)

Bra skrivet!

L8 sa...

som taget ur min verklighet vilken fredag som helst-bra.

Kalle Byx sa...

Säkert många som känner igen sig.

Pia sa...

Gillar.

marie ettanbo sa...

Tyckte o din text - kände igen situationen. Bra