torsdag 17 mars 2011

Utsmycka

En stjärna, ett spindelnät och ett kinesiskt tecken som betydde lycka. Trots smärtan låg hon där igen. Under nålen.
Denna gången var det viktigt, inte en fyllegrej som första gången. Då "glasögonsmurfen" kommit till. Därefter var det väl en delfin.
Hon tog ett djupt andetag. Kände doften av plastöverdragen madrass, försökte slappna av. Nålen surrade som en tandläkarborr.

Hon spände sig omedvetet när bläcket trycktes in i huden.
Ta det lugnt, sa konstnären.
Hon gjorde det försökte känna sig trygg. Det var hennes familjs födelsedatum som skulle utsmycka hennes kropp.

9 kommentarer:

Anonym sa...

:) Förväntan, för evigt. Tatueringar blir en tavla över de resor vi gör i livet.

foxy sa...

tyckte om

Feffe Kaufmann sa...

Tattueringar är vackert, roligt, spännande och beskrivande utöver utsmyckande. Det beskriver något vi var just då. Samtidigt som den är klar börjar vi växa i från den person vi var just då. Den symbolisererar för mig en tidsepok i ens liv. Ny tid 8 april för mig :).
Kul att se texter från dig :)! Välkommen tillbaka eller vad man säger ;)!

Y sa...

Bra.

Pia sa...

Gillar. Bra symbolik från fyllegrej och delfin vidare till familj.

A sa...

Skrattade vid glasögonsmurfen. Bra.
Kul att du skriver igen!

saqer sa...

Ömsint och skoj. Känns som du har hittat formen!

Anders sa...

Tack alla.
@saqer: mmm, kanske formen är här, hoppas isf för att stanna, försöker inte tänka så mycket. Bara skriva det som dyker upp.

@eldtunga: Kul att va tbx, men jag har skivit hela tiden. Har nu ett 100-sidigt manus. Lite mer karaktärsarbete så sätter jag igång med det riktiga skrivandet :)

Caroline sa...

Hej!
Tack för kommentaren inne hos mig. Jo jag har mkt o skriva men i vilken form tro? Känner mig spretig!
Fint skrivet, kort och talande, rakt på sak men du kommer ändå tillräckligt nära!