tisdag 19 juni 2012

Tidlöshet

Alla väntade. Ingen visste på vad.
På döden eller på att livet skulle fortsätta. Väntan ser likadant ut.
Som en lång korridor med låsta dörrar.

Ingen ville vänta. Drömmen om att vara på väg satt i murarna.
Ha ett mål, en vision, en mening i allt. 
Inte befinna sig i ett vakuum av sysslolöshet, likt guldfiskar i en skål.

"All vår väntan bliver svår" hade jag broderat.
Bården satt på väggen ovanför britsen.Jag glodde förbi den, upp i taket.
Livet gick inte vidare. Stod liksom still på stopptid.
När jag skulle komma ut hade alla, som inte väntade, fortsatt i sin verklighet.

Men inte jag.
Jag satt fast i historien. Fångad i dåtiden.
Fastklistrad i sommarregnet som föll när jag blev inlåst.

Inspiration: Sommarregn 

6 kommentarer:

Charlotte sa...

En väldigt inlåst känsla i din text. Välskrivet.

marmoria sa...

Bra.

Kalle Byx sa...

Mycket bra.

Iris sa...

Bra gillar långsamheten i texten

Marie sa...

En text med frågor - sånt gillar jag.

saqer sa...

Ojoj. Väldigt bra.