fredag 15 juni 2012

Abstinens

Som små nålstick över hela huden. Svårt att hålla händerna på en plats. Ögon som inte vill fokusera, eller ens kan för den delen. Ser rakt igenom. Förbi och ut.
Jag ställer en liten flaska Explorer på varubandet. Kassörskan granskar mig med misstänksam blick.

Att bara sitta still på en parkbänk blir ett livslångt pussel där bitarna inte passar med varandra. Att stå still med skakiga ben liknar Bambi på hal is. Att ens tänka blir en omöjlighet.
Jag försöker se ut som det är första gången jag är där. Hon verkar bestämma sig för att jag inte svajar lika mycket som igår.

Suget efter ruset kämpar mot viljan att sluta. Vetskapen om det skadliga förlorar varje dag över lättjan och flykten.
Hon säger ett belopp som är en av de få sifferkombinationer jag kan utantill. Min hand betalar med blandade mynt och skrynkliga sedlar.

Djävulen har mig i sitt grepp och jag kan inte komma loss.


Tema: Fira

7 kommentarer:

Charlotte sa...

Otroligt välskrivet och väl berättat. Man kan känna alkoholismen i sin egen kropp fast man aldrig dricker.

Iris sa...

"Mycket bra beskrivet. "Hon säger ett belopp som är en av de få sifferkombinationer jag kan utantill. "

Kalle Byx sa...

Mycket bra. Och sifferkombinationen!

Pia sa...

Bra skildrat. Gillar sifferkombinationen och beskrivningen av bakruset.

Malin sa...

Jag kastas direkt in i scenen. Välformulerat. Gillar de skrynkliga sedlarna och blandade mynten.

marmoria sa...

Jättebra. "Att bara sitta still på en parkbänk..."

saqer sa...

Strålande! Parkbänken var bäst.