måndag 20 maj 2013

Färgsprakande

Svart är en färg och en känsla. En nyans du aldrig vill känna.
Mitt inre kan vara svart som sot och ingen får möjligheten att känna den värme som jag vill visa. En palett av färger sprakar bakom mina ögonlock när jag blundar. Får mig att fundera om verkligheten verkligen finns eller om det bara är en illusion. Jag tror att det är en regnbåge som luktar sommartårar.

Glada människor som skrålar av sprit och billigt vin.
De verkar ha roligt när de gömmer sig bakom musiken.

Jag skulle aldrig gömma mig. Inte ens bakom regnbågen.
Sommarvarm sitter jag här och ångrar mig...


6 kommentarer:

J sa...

"Jag tror att det är en regnbåge som luktar sommartårar". Mycket fint.

Grå papegoja sa...

Tjusigt. Gillar regnbågen speciellt.

Ang kommentar hos mig. Det var nonsensdikter igår. Ibland blir de bra, inbland blir det som igår. :)
Man utgår från första bokstaven i ordet och skriver en dikt eller berättelse med utgångspunkt från den.

Kalle Byx sa...

Regnbågen!

Y sa...

Kul att se dig igen.
Tycker om dina korta 2013 texter.

(Tack för påhälsningen, jag är fortfarande självkritisk med dålig fantasi, därav tystast av alla i puffskaran, om ens inräknad.)

foxy sa...

Gillade! regnbåge sommartårar = fint!

saqer sa...

"Jag tror att det är en regnbåge som luktar sommartårar."!

Kompromisslösheten har ett pris. Bra, riktigt bra text.