söndag 6 januari 2013

Dimma


Dimma

Små tunna sjok längs den nyslagna ängen. Kall, stilla och fuktig. Månen på väg ned i horisonten. Jagas av solens strålar. Leker tafatt över himlavalvet. Morgonen andas sol, glädje och picknick på stranden.
  
Jag sjunker ner under den vita kanten av dimma, försvinner från verkligheten, osynlig från vägen. Ungefär som att drunkna, men att ändå kunna andas.
Lägger mig på en hög av gräs. Det luktar färska blad och nytt hopp.  Ligger där med lien i handen. Rättar till den svarta huvan. Hatar mitt jobb.

Vill inte hämta hem någon idag.


8 kommentarer:

marmoria sa...

Sympatisk lieman.

Iris sa...

Nej, men! Oväntat slut! Bra.

Kalle Byx sa...

Gillar skarpt.

marie ettanbo sa...

Tycker om bilden du målar upp.

Charlotte sa...

Fina uttryck.

Sara Malm sa...

Väldigt vacker text och jag gillar verkligen sista meningen :)

Filifjonken sa...

Gillar starkt!

saqer sa...

Fan vet om du inte skulle stannat vid "Hatar mitt jobb." Tack för väldigt fin text - hur som!